Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Εισήγηση για τη “Διπλοδρόμηση παραλιακής οδού Λιμένος Κω”


Κως, 1 Μαρτίου 2011
Προς το Συμβούλιο της   Δημοτικής Κοινότητας Κω
Η μονοδρόμηση της παραλιακής οδού λιμένος Κω υπήρξε μια σημαντική αλλαγή στις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης μας. Έχουν περάσει περισσότερα από 2 χρόνια, οπότε έχουμε τη δυνατότητα να τη κρίνουμε, να βγάλουμε συμπεράσματα και να πάρουμε αποφάσεις. Άλλωστε η  ανατροφοδότηση είναι υποχρέωση και εργαλείο βελτίωσης κάθε οργανισμού.
Στα πλαίσια αυτά ζήτησα να μπει  για συζήτηση και θέτω  υπόψη σας τα εξής:
  1. Αποτέλεσμα της μονοδρόμησης ήταν η διοχέτευση όλης της κίνησης από τη Μεγάλου Αλεξάνδρου προς την Ελευθερίου Βενιζέλου, δηλαδή μέσα στη καρδιά της πόλης. Παγκόσμια πρωτοτυπία καθώς η επικρατούσα προσέγγιση είναι η απομάκρυνση και  η απονθάρρυνση  της κίνησης αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Εμείς κάναμε το απολύτως αντίθετο.
  2. Καλές οι μονοδρομήσεις, θετικές οι πεζοδρομήσεις και κανείς δεν λέει όχι σε προσπάθειες περιορισμού της άσκοπης χρήσης αυτοκινήτου. Οικολογικό αποτύπωμα της μονοδρόμησης ήταν η κατακόρυφη αύξηση των εκπομπών καυσαερίων στο κέντρο της πόλης. Ενδεικτικά αναφέρω ότι κάθε αυτοκίνητο ερχόμενο από τη δυτική περιοχή της πόλης, κατευθυνόμενο στην επιβατική αποβάθρα θα διανύσει περίπου 1 χλμ επιπλέον μέσα στο κέντρο της πόλης. Ανάλογη η επιβάρυνση αν πρόκειται να κατευθυνθεί προς το κόμβο της Μαρίνας. Κάνοντας μια συντηρητική εκτίμηση της ετήσιας κυκλοφορίας αυτοκινήτων στο κέντρο τη πόλης, προχώρησα σε υπολογισμό των επιπλέον χιλιομέτρων και σε υπολογισμό των επιπλέον εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Δυστυχώς με τη μονοδρόμηση έχουμε οδηγηθεί σε άσκοπη εκπομπή μερικών δεκάδων τόνων αερίων του θερμοκηπίου ετησίως.
  3. Επίσης θα πρέπει να λάβουμε  υπόψη την επιβάρυνση των κατοίκων της Ελ. Βενιζέλου από την υποχρεωτική διέλευση  αυτών των οχημάτων. Οι κάτοικοι του κέντρου δεν είναι πολίτες Β' κατηγορίας. Είναι επιλογή τους η διαμονή στο κέντρο της πόλης. Αν θέλουμε ένα ζωντανό κέντρο είναι άδικο να τους επιβαρύνουμε  με πρόσθετη κυκλοφορία και αδυναμία στάθμευσης, κάτι που μεσοπρόθεσμα θα τους απομακρύνει από το κέντρο.
  4. Το λιμάνι μας είναι ένα λιμάνι με σημαντική κίνηση που όμως έχει μια και μοναδική πρόσβαση.  Η  οποία μάλιστα αποκλείεται κάθε φορά που κάποιος οργανώνει μια κατάθεση στο Ηρώο. Χρειαζόμαστε άμεσα μαι δεύτερη πρόσβαση που θα εξασφαλιστεί με τη κατάργηση της μονοδρόμησης.

Τονίζω ότι κατάργηση της μονοδρόμησης δεν σημαίνει κατάργηση του ποδηλατόδρομου. Υπάρχει χώρος ώστε με μικρές παρεμβάσεις (αφαίρεση ζαρντινιέρας, ελάχιστη μείωση πεζοδρομίου) να δημιουργηθεί το απαραίτητο πλάτος του οδοστρώματος. Επίσης δε σημαίνει αλλαγή της όψης του λιμανιού ή επαναφορά της πιάτσας ταξί.
Κλείνοντας τονίζω ότι η αποκατάσταση της διπλής κυκλοφορίας στο λιμάνι ήταν βασική θέση της παράταξης που κέρδισε τις εκλογές και της “Ανθρώπινης Κω”. Άρα πολιτικά το θέμα έχει κριθεί και η πρόσφατη ισχυρή λαϊκή επιλογή πρέπει να γίνει σεβαστή.
Στα πλαίσια αυτά σας καλώ να πάρουμε απόφαση και να ζητήσουμε την άρση της μονοδρόμησης κάνοντας ταυτόχρονα έκκληση για άμεση έναρξη των έργων ώστε να ολοκληρωθούν πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.

Φίλιππος Ν. Παπανικολάου
Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Κω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου