Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Κως, Αύγουστος 2004


Για την αντιμετώπιση του οξύτατου τουριστικού προβλήματος που αντιμετωπίζουμε σήμερα στη Κω απαιτούνται πρωτοβουλίες στις εξής κατευθύνσεις:

· Σταθεροποίηση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης κλινών με απαγόρευση εγκατάστασης νέων κλινών κάθε κατηγορίας και είδους για μια πενταετία. Χορήγηση αυξημένου κατά 20 % για επιχειρήσεις που αναπτύσσονται σε γήπεδα μέχρι 8 στρέμματα αποκλειστικά για βελτίωση υποδομών και όχι για αύξηση κλινών. Νομιμοποίηση στεγανών ελαφριών κατασκευών τουριστικών επιχειρήσεων.

· Χρηματοδότηση μελετών προσδιορισμού της φέρουσας ικανότητας του νησιού όσον αφορά τον αριθμό κλινών, την δυνατότητα του υδροφορέα, την διαχείριση των απορριμμάτων και των αστικών λυμάτων. Η ολοκλήρωση των μελετών πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την παρέλευση της πενταετίας ώστε με βάση τα συμπεράσματα τους να χαραχθεί η παρά πέρα πορεία.

· Επιθετική πολιτική για τον εκσυγχρονισμό των μικρομεσαίων τουριστικών καταλυμάτων, με απλούστευση των διαδικασιών, μηχανογραφημένη αξιολόγηση, χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη, προτιμολόγια κλπ. Ενίσχυση με στάνταρ ποσό ανά κλίνη, βάση κατηγορίας με στόχο την υλοποίηση συγκεκριμένων προδιαγραφών. Απολογιστικός έλεγχος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

· Προστασία του περιβάλλοντος με εφαρμογή χωροταξικού σχεδιασμού, διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στους υγρότοπους Αλυκή και Ψαλιδιού, προώθηση έργων διαχείρισης λυμάτων και απορριμμάτων και προστασίας ακτών.

· Προστασία των δημόσιων παραλιακών εκτάσεων και νομοθετική ρύθμιση για την απαγόρευση της εκποίησης τους, ώστε να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην υπάρχουσα υποδομή.

· Εφαρμογή μειωμένων ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών για τις μικρομεσαίες νησιωτικές παραμεθόριες τουριστικές επιχειρήσεις. Αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας των οργανισμών διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων.

· Προώθηση του εσωτερικού τουρισμού με προσφορά ταχείας και οικονομικής θαλάσσιας μεταφοράς προς την Αττική και την Θεσσαλονίκη.

· Αντιμετώπιση του ενεργειακού με διασύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου